Klubben

Away Jersey 22_23 – en kærlighedserklæring til regionen

Den nye Away Jersey 22_23 er en sand kærlighedserklæring fra FC Midtjylland til dén region, som der tales så meget om. Både farver og grafik har en tydelig krog i klubbens historie.

21/10/22
Morten Ambo
Foto: Stefan Steinn

Historien om FC Midtjylland og regionen har været fortalt og dyrket i mange sammenhænge – og det er en historie, der er bygget op om en fodboldklub, der har turdet at gå nye veje. Midt på heden er FC Midtjylland vokset op, og rundt om klubben er et veldrevet klubsamarbejde vokset år for år, således at man i dag har 145 samarbejdsklubber i FCM Klubsamarbejdet. Det er også her, at flertallet af klubbens fans, følgere og sponsorer har sit afsæt. Dét er regionen, og FC Midtjylland har selv haft modet og visionerne til at definere den.

Kærlighed til regionen

Den nye Away Jersey 22_23 er en sand kærlighedserklæring fra FC Midtjylland til regionen – til hver eneste loyale fan, frivillig og sponsor. Og ikke mindst til hver eneste dreng og pige, der dyrker drømmen, venskaberne og minderne, som fodboldens fællesskab giver. Alle er med til at drive FC Midtjylland frem mod nye drømme.

Uden regionen, ingen klub.

– Trøjen har helt klart potentiale til at blive en i rækken over ikoniske trøjer – jeg er vild med den, udtaler Yakub Kan, én af klubbens SLO’ere, der har fået lov til at smugkigge på trøjen inden lancering.

Designet

Trøjen er designet sammen med Nike, hvor ambitionen og rammen for det indledende arbejde var at hylde og udtrykke klubbens kærlighed over for regionen. Den legendariske lilla (lyngfarve) er den primære farve – tilført en markant detaljefarve kaldet bright crimson. På fronten af trøjen er en stor grafik, der illustrerer vejnettet fra regionen med Herning og Ikast i midten.

– Vi er altid spændte, når vi lancerer en ny trøje, men denne gang er forventningerne lidt større. Vi kommer nemlig med en trøje, som fra klubben er en rendyrket kærlighedserklæring til alle, der bakker op og gør en forskel, og til regionen, som vi i fællesskab har defineret, dyrket og udviklet. Der er en stor historie i trøjen, og udover det så er den bare virkelig flot, udtaler Morten Andreasen, marketingchef i FC Midtjylland.

Køb trøjen i Ulveshoppen

Hele regionens hold spiller for første gang i den nye Away Jersey 22_23, når rivalerne fra F.C. København tager imod til et brag i 3F Superliga i morgen lørdag den 22. oktober, og trøjen er netop nu også tilgængelig på Ulveshoppen.dk.

Køb trøjen på Ulveshoppen.dk