Klubben

23/24-trøjerne er ude: Nyt design med et historisk vingesus

Arbejdet i kulissen har stået på længe, og i dag lancerer FC Midtjylland sammen med PUMA de trøjer, fansene har ventet på – hjemme- og udebanetrøjerne til den nye sæson.

12/07/23
Mads Jakobsen
Foto: FC Midtjylland

Det hele startede i 1999 med PUMA-logoet på trøjen. Næsten 25 år senere er PUMA tilbage i FC Midtjylland, og nu offentliggøres hjemme- og udebanetrøjerne til den nye sæson.

Modsat tidligere år lancerer FC Midtjylland og PUMA to trøjer samtidig, og begge trøjer er designet med reference til tidligere, populære FCM-trøjer.

PUMA var med til at bygge FC Midtjylland op, hvor det internationale top-brand var leverandør af tøj fra starten i 1999 til 2013. Derfor er der også en følelse af at komme hjem og ekstra stor stolthed i PUMA-divisionen.

– Vi er meget stolte over at lancere de første to officielle trøjer sammen med FC Midtjylland siden 2013. Designet er med inspiration fra en af flere ikoniske trøjer – nu dog med flere detaljer og et moderne look. Trøjerne er lavet for at give spillerne de bedste muligheder for at toppræstere. Det skal også nævnes, at selve trøjerne er lavet af 100 procent genanvendeligt materiale som en del af PUMA’s fokus på bæredygtighed, siger Oskar Valdmaa, som er sponsoransvarlig for PUMA’s afdeling i Norden.

Inspiration fra tidligere PUMA-trøjer

De senere år har der været eksperimenteret en del på spilletrøjerne i FC Midtjylland, og den forestående sæsons trøjer er ingen undtagelse. I 23/24 præsenteres FCM-fans for spilletrøjer med mange detaljer og et historisk vingesus.

Konkret er såvel hjemme- som udebanetrøjen designet med reference til tidligere FCM-trøjer fra PUMA. Trøjerne trækker således tråde tilbage til 2009 til 2011. En periode, hvor flere store spillere satte sit aftryk på holdet; heriblandt Jonas Lössl, Kristian Bach Bak, Danny Olsen, Sylvester Igboun, Frank Kristensen og mange flere.

– Det har i designprocessen været vigtigt for FCM og PUMA at holde fast i klubbens mod til at forny sig hver sæson, samtidig med at der skulle være en reference tilbage i tiden, hvor PUMA var med til at bygge FCM op. PUMA er for alvor tilbage, og sammen glæder vi os til de mange planer, vi har om at udvikle FC Midtjylland og inspirere klubbens mange fans de kommende år, siger kommerciel direktør i FCM, Jacob Jørgensen.

Køb trøjerne på Ulveshoppen.dk

Stort trøjeevent på MCH Arena

FCM-fans kan købe begge trøjer på ulveshoppen.dk. Her skal man dog forvente lidt længere leveringstider end normalt, da efterspørgslen er stor i lanceringsugen.

Hvis man ønsker at se og få én af de nye FCM-trøjer allerede på lanceringsdagen, skal man møde op på MCH Arena onsdag den 12. juli kl. 16.00-19.00. Her kan både den nye hjemmebane- og udebanetrøje købes i Ulveshoppen, og der vil være en masse ekstra aktiviteter og unikke trøjeæsker.

Herunder en kort oversigt over, hvad der sker ved trøjeeventen på MCH Arena:

Onsdag den 12. juli 2023 kl. 16.00-19.00
MCH Arena og Ulveshoppen

  • Ulveshoppen er åben for køb af hjemmebane- og udebanetrøje 23/24
  • Mulighed for at tilkøbe valgfrit spillertryk, som påføres med det samme
  • Eksklusive æsker følger gratis med ved køb af hjemmebanetrøjen
  • Gratis uddeling af franske hotdogs og sodavand så længe lager haves
  • Forskellige konkurrencer med fede præmier
  • Ram et lille mål på banen og få en oplevelse for livet
  • DJ spiller musik i hele tidsrummet
  • Lupus er med på sjov og ballade

Ta’ venner, familie og andre FCM-fans med – og bliv blandt de første, der ser og ifører sig de nye PUMA-trøjer.

Vi ses på MCH Arena onsdag den 12. juli kl. 16.00.