Klubben

Åbningsreception af Premium Lounge by &Tradition på MCH Arena

Onsdag kunne FC Midtjylland åbne dørene, da Premium Lounge by &Tradition og de 11 skybokse blev vist frem for inviterede gæster. Nu venter kun en uge, inden snoren bliver klippet endeligt over til topkampen mod FCK.

23/02/24
Christian Rothausen
Foto: Stefan Steinn

Onsdag mødte flere end 300 inviterede gæster op for at se den nye lounge på MCH Arena, der kommer til at bære navnet Premium Lounge by &Tradition.

Her fik de et indblik i, hvad der venter, når loungen og de 11 skybokse officielt åbner om en uge til hjemmekampen mod FCK; tre retters menu med eksklusiv mad og drikke, unikke faciliteter og topfodbold som det endelige omdrejningspunkt.

– Det var fantastisk endelig at kunne invitere indenfor. Vi synes, vi har fået et rigtig godt resultat, men det var med lige dele spænding og nervøsitet, at vi åbnede dørene, for hvad ville alle dem, der så det for første gang, tænke? Vi er overvældet af alle de positive tilbagemeldinger, siger kommerciel direktør i FCM, Jacob Jørgensen.

Særligt to ting skiller sig ud, når man besøger de nye faciliteter på en kampdag.

– Der er to lag i det. Hele atmosfæren og rammen er anderledes og unik. Hvad enten, du holder til i en skyboks eller loungen, kommer du til at få en fantastisk plads og en oplevelse udover det sædvanlige.

– Derudover er der hele den gastronomiske del, som bliver usammenlignelig med, hvad man kan få andre steder i Danmark. Vi har gjort os nøje overvejelser om, og investeret i, niveauet på mad og drikke, og der tør jeg godt love, at vores gæster får en ekstraordinær oplevelse.

I Premium Lounge by &Tradition er gæsterne sikret masser af plads og unikke oplevelsesmuligheder. I forlængelse af spisepladserne har man bygget et loungeområde med 60-70 pladser, hvor gæsterne kan hygge sig eller netværke.

Et vigtigt skridt mod Vision 2025

Første gang planerne om en udvidelse af faciliteterne på MCH Arena ramte offentligheden, var på et pressemøde i sommeren 2021. Første spadestik fandt sted et år senere, og nu står det færdige resultat altså klar.

De nye faciliteter bliver afgørende i ambitionen om at indfri Vision 2025-målene om en årlig kommerciel omsætning på 100 millioner kroner samt 10.000 tilskuere i snit på MCH Arena.

– Det ser godt ud i forhold til at nå vores ambitiøse 2025-mål. Vores omsætning er næsten et år foran den tidsplan, der blev lagt i 2021.

– Den nye lounge samt de 11 nye skybokse vil altsammen give endnu et stort boost til vores omsætning og medvirke til en opfyldelse af vores kommercielle 2025-mål. Det er glædeligt, men det hårde arbejde stopper ikke her, siger Jacob Jørgensen.

Alle skybokse er solgt for mindst ét år ud i fremtiden. Samtidig er over halvdelen af pladserne til den nye lounge allerede afsat.

Fakta om de nye faciliteter

Første spadestik den 22. juni 2022. Indvielse den 1. marts 2024 til hjemmekampen mod FCK.

Den nye lounge rummer 1.443 kvadratmeter og kan huse 420 spisende gæster.

114 højtalere er etableret i loungen for at sikre perfekt lyd.

På tredje sal er bygget 11 nye skybokse. Ti af disse kan rumme 20 personer, har egen bar, egne toiletter og en storskærm, hvor dagens kamp og andet FCM-relateret indhold afspilles.

Den 11. skyboks er FC Midtjyllands egen. Den kan rumme 40 personer og skal blandt andet benyttes til særlige VIP-gæster.

Uden for skyboksene står 20 stole med indbygget sædevarme klar til at tage imod gæsterne, når dommeren fløjter op. Samtlige skybokse har egen dør ud til stadion.

I stueetagen under byggeriet arbejdes der hårdt på at gøre den nye fanzone på 3.000 overdækkende kvadratmeter klar. Forventningen er, at den kan tages i brug i løbet af Mesterskabsspillet denne sæson.

Nordstern, Sweco Architects og Afry har været nøgleaktører i opførelsen, mens FC Midtjylland selv har været bygherre. Space Copenhagen har stået for indretningen. Designvirksomheden &Tradition er sponsor for den nye lounge.

Med opførelsen af de nye faciliteter øges MCH Arenas stadionkapacitet til 12.055.