Klubben

Arbejdernes Landsbank og FC Midtjylland forlænger samarbejdet

Arbejdernes Landsbank forlænger sit hovedsponsorat med FC Midtjylland til sommeren 2027 og øger samtidig sit i forvejen store engagement. Aftalen er et bevis på et gensidigt udbytterigt, loyalt og stærkt partnerskab.

02/10/23
Christian Rothausen
Foto: Daniel Stentz

I tre år har Arbejdernes Landsbank været hovedsponsor i FC Midtjylland. Det samarbejde fortsætter i fremtiden, idet den nationale bank med hovedsæde i hovedstaden, som gennem flere år har toppet listen over kundetilfredshed, har skrevet under på en ny aftale gældende til sommeren 2027.

I den nye aftale øger Arbejdernes Landsbank sit i forvejen store engagement i FC Midtjylland.

– Det her er en stor og vigtig aftale for os i FC Midtjylland, og det er et vigtigt skridt i jagten på at nå vores kommercielle mål. Udover at være en lukrativ aftale er en anden ting det daglige samarbejde, hvor vi alle kan vende tommelfingeren opad baseret på de hidtidige tre år, siger kommerciel direktør i FCM, Jacob Jørgensen, og fortsætter:

– Vi er glade for at have en partner, vi kan ringe til i tide og utide, som altid er åbne over for at drøfte de spændende idéer, vi går med. Vi har et godt samarbejde, og Arbejdernes Landsbank er flittige til at bakke op, hvad enten det er store eller små ting.

Video: Den nye aftale er helt afgørende

Jacob Jørgensen fortæller videre, at det nye samarbejde giver plads til udvikling. Til foråret 2024 åbner den nye fanzone, VIP-lounge og skyboxes på MCH Arena, og her bliver Arbejdernes Landsbank en nøglepartner i forhold til at skabe aktiviteter.

Til glæde og gavn for fans og partnere

Branding- og kommunikationsdirektør i Arbejdernes Landsbank, Peter Froulund, glæder sig over den nye aftale, der først og fremmest kommer fans og partnere af FC Midtjylland til gode.

– Vi har valgt at forlænge, fordi det hidtil har været et fantastisk samarbejde med FC Midtjylland. Vi har lavet mange spændende aktiviteter i de seneste tre år, og det kommer vi også til i fremtiden. Fra dag ét har FC Midtjylland været udfordrende overfor os – på den gode måde – og aktive samt klar på de idéer, vi er kommet med, siger Peter Froulund, og fortsætter:

– Både vi og FC Midtjylland ønsker at lave aktiviteter, hvor fans og partnere får en følelse af, at vi er aktive i klubben og gerne vil dem. Vi er sammen om at lave noget, hvor vi kommer tættere på hinanden og klubben. Hvor mange starter i VIP-loungen og arbejder sig ud på stadion, så starter vi ude på stadion og arbejder os ind.

Video: Samarbejdet med FCM har overgået vores forventninger

Arbejdernes Landsbank har gennem det hidtidige hovedsponsorat været en nøglefaktor i flere store initiativer. I sidste sæson købte banken sammen med FCM rettighederne til at transmittere Champions League-kvalifikationskampen mod det portugisiske storhold, S.L. Benfica, mens man også har stået for aktiviteter på stadion og været medafsender på en masse FCM-relateret indhold, herunder livestream af træningskampe.

– Uden at love for meget, kan jeg sige, at det bliver spændende for alle parter, og vi håber at kunne gøre rigtig meget godt for fansene de næste år, siger Peter Froulund.

Arbejdernes Landsbank pryder desuden den nye tredjetrøje, som lørdag fik debut i Parken, da FC Midtjylland slog F.C. København med 2-0.