Når FC Midtjylland i aften løber på banen til den første kamp i Champions League gruppespillet mod Atalanta BC, markerer det endnu en milepæl i klubbens historie. Som en del af fortællingen har Nike og FC Midtjylland designet en hvid trøje med klubbens grundfarver henover brystet illustreret som et flag, der former sig i vinden.
– Vi har skabt en trøje, der matcher vores DNA med lyst til at udfordre det “normale”. Samtidig var det et UEFA-krav, at trøjen skulle være lys som kontrast til klubbens eksisterende sorte og marineblå trøjer, og vi valgte derfor den hvide som grundfarve med klubbens sorte og røde farver henover brystet, som for os er et visuelt symbol på vores område, fortæller branding- og marketingchef Morten Andreasen.
Også i merchandiseafdelingen var der tilfredshed. De sidste dage op til lanceringen var der blevet arbejdet ekstra hårdt for at være klar til efterspørgslen. Ansvarlig for afdelingen, Tommy Pedersen, fortæller:
– Igen mærker vi, at interessen for FC Midtjylland og vores produkter vokser markant. Den seneste tid har vi lanceret en række trøjer, og det stiller i høj grad krav til unikke designs. Vi er meget, meget glade for, hvordan FCM-fans og følgere har taget imod Champions League-trøjen. Det var ganske enkelt overvældende, hvor hurtigt de første trøjer blev solgt. Faktisk er det gået så stærkt, at vi bliver nødt til ekstraordinært at producere ekstra for at imødekomme efterspørgslen.
Klubbens kommercielle direktør Jacob Jørgensen supplerer:
– Det er kun en måned siden, vi lancerede vores nye hjemmebanetrøje og slog alle salgsrekorder – nu går det stærkt igen. Endda selvom vores fysiske shop er lukket på MCH Arena grundet Covid-19. Det viser os med stor glæde og stolthed, at lysten til at bære FCM-logoet aldrig har været større end nu.
Trøjen kan købes til både børn og voksne i Ulveshoppen og hos SportMaster.