Klubben

Hernings fedeste frikvarter

FC Midtjylland og Nordomatic har i samarbejde skabt Hernings Fedeste Frikvarter – det handler om at gøre en forskel for børn i Herning, og det er samtidig en måde at nytænke et mangeårigt sponsorsamarbejde på.

29/04/22
Morten Ambo
Foto: Nikolaj Kramer

Toke Juul er i dag direktør i virksomheden Nordomatic, og Toke er gennem flere år kommet på MCH Arena i VIP-loungen. Han har set sine besøg på stadion som sit frikvarter, og det har været afsættet til idéen med Hernings Fedeste Frikvarter.

Hernings Fedeste Frikvarter handler om at give børn i Herning, som normalvis er afskåret fra at komme på MCH Arena, oplevelser, socialt sammenhold, minder og et frikvarter fra hverdagen. Senest har ca. 30 børn og 20 forældre fra Herning KFUM været med, men ambitionen er at åbne op for andre organisationer eller virksomheder, som deler ambitionen om at gøre en forskel for børn, der kommer fra en vanskelig baggrund.

I videoen ovenfor sætter Toke Juul ord på initiativet, som nu betyder, at Nordomatic generelt har ændret sin sponsorstrategi – fremover vil virksomheden skrue markant op for at tænke CSR ind i sine sponsoraftaler.

Har du en idé til at gøre en forskel for børn i Hernings Fedeste Frikvarter, så er du velkommen til at kontakte FC Midtjylland.