Traditionen tro betyder en ny sæson også lancering af en ny hjemmebanetrøje i FC Midtjylland. Nu er sæsonens hjemmebanetrøje lanceret, og det er en trøje, der markerer jagten på nye titler og store oplevelser. Det er samtidig en trøje, som på mange måder er back to basic. Trøjen er båret af klubbens DNA-farver – der er en markant sort bundfarve suppleret med eksklusive røde kontrastdetaljer. Trøjen er i sit design æstetisk og simpel og på flere måder en stor kontrast til hjemmebanetrøjen fra seneste sæson, hvor der var mange og markante detaljer.
– Vi har bevidst valgt at lave et design, der er noget helt andet end hjemmebanetrøjen fra seneste sæson. Vi ønsker nemlig hele tiden at udfordre og gå nye veje. Vores nye hjemmebanetrøje er stilren, stilfuld og back to basic. Vi glæder os som altid til at vise trøjen frem, når vi møder Randers FC i sæsonens første kamp på MCH Arena, siger Morten Andreasen, branding- og marketingchef i FC Midtjylland.
I samarbejde med Nike har designprocessen været i gang gennem flere måneder, og der er blevet kælet for de små detaljer. Nederst på fronten af trøjen er der et officielt tag med FCM- og Nike-logo, mens der på ryggen også er nye detaljer i nakken og i trøjenumrene.
– Det betyder meget for os at være modige i vores designs. Nogle gange er vi stilfulde, andre gange er vi vilde. Vi har brug for at lege og udfordre, for det passer ikke til klubben at gøre det samme igen og igen. Vi håber på, at trøjen bliver taget godt imod blandt vores fans, og vi tror på, at trøjen bliver et symbol på en spændende og succesfuld sæson for FC Midtjylland, afslutter Morten Andreasen.
Trøjen kan købes på ulveshoppen.dk via linket nedenfor og i Ulveshoppen på MCH Arena på kampdage.