Vi vil inspirere vores region til at gøre det umulige

Vision 2025

Vi er opvokset på heden. Vi hører til en del af Danmark, som ikke har et stort befolkningsgrundlag. Her skal vi kæmpe hårdere for at nå vores mål. Det er ikke nok at tale – der skal også handles.

Derfor skal vi gøre tingene anderledes for at indfri vores målsætninger, og det er Vision 2025 garant for.

Se vores målsætninger

Vi har ikke fået noget foræret, og det er paradoksalt nok vores største gave. Det tvinger os til at være innovative og hele tiden tænke i, hvordan vi får mest muligt ud af vores økonomiske og menneskelige ressourcer.
Claus Steinlein
Administrerende direktør, FC Midtjylland

Investering i tre centrale strategiske projekter

Vision 2025 indeholder tre store centrale strategiske projekter, som vi investerer markant i for at nå vores målsætninger.

Ikast Complete

Ikast Complete kommer til at favne FC Midtjyllands Superliga-hold, Akademiet og Guldminen – og kommer til at åbne for omverdenen, så det bliver et sted for træning, leg og læring for alle.

Læs mere

Fanzone

Med afsæt i ambitionen om 10.000 tilskuere på MCH Arena til hver hjemmekamp skabes en ekstraordinær, overdækket fanzone, som inviterer til stemning og fællesskaber for små og store. Her bliver der plads til streetfood og familietid, leg og fodboldfest i små grupper og for helheden.

Læs mere

Stadionudvidelse

Med stadionudvidelsen styrkes fundamentet under FC Midtjylland samtidig med, at partnere og gæster på MCH Arena får endnu bedre oplevelser – udvidelsen danner rammen for Skandinaviens bedste hospitality.

Læs mere

Top 50 i Europa

Vi vil være blandt de 50 bedste i Europa, og investeringen i Ikast Complete skal med topmoderne og innovative faciliteter bidrage til, at vi kan accelerere udviklingen af spillere fra akademi til førstehold.

Som klub er vi klar til at tage det næste step internationalt. Med store spillersalg fra vores akademi har vi bevist, at vores koncept holder. De data, vi modtager fra vores ejer via Smart Odds viser, at vi er på vej i den rigtige retning.

Nu styrker vi forudsætningerne for succes for alle aldre af elitespillere i klubben ud fra devisen om, at “den der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

– Etableringen af Ikast Complete er et kvantespring, som optimerer faciliteterne for eliteidræt nationalt – og breddeidrætten regionalt. Og for vores førstehold bliver det en vigtig faktor i forhold til at rekruttere og udvikle de spillere, som skal bringe os nærmere toppen af europæisk fodbold, udtaler administrerende direktør Claus Steinlein.

10.000 tilskuere i gennemsnit

Vi vil have 10.000 tilskuere i gennemsnit på MCH Arena, og med etableringen af en ny fanzone vil vi sætte nye standarder for fanoplevelser til fodboldkampe i Danmark.

Hele regionens hjemmebane, lyder det fra højttalerne til alle FC Midtjyllands hjemmekampe. Drømmen om at skabe 20 magiske dage på MCH Arena har i lang tid været en drivkraft for de ansatte i klubben. I et tæt samarbejde med Herning Kommune og MCH bliver det nu også til virkelighed.

– Det bliver meget mere end en ny fanzone. Det bliver et område, hvor de 146 samarbejdsklubber får deres egen bane og klubhus, familier bliver underholdt og udfordret, der bliver netværksmuligheder for alle aldre, og fanklubben Black Wolwes får optimale faciliteter, udtaler marketing- og supportdirektør Preben Rokkjær.

Stemningen fra fanzonen skal bæres ind til kampene på MCH Arena og dermed skabe grobund for jagten på flere titler til FC Midtjylland.

100 mio. i kommerciel omsætning

Vi vil ramme en kommerciel omsætning på 100 mio. kr., og en udvidelse af MCH Arena med unikke hospitalityoplevelser bliver en grundsten i at nå vores økonomiske målsætning.

Med målsætningen om næsten at fordoble den kommercielle omsætning til 100 mio. kr. kan vi ikke gå i små sko. Derfor påbegyndes udbygningen af MCH Arena, hvor der etableres to nye etager på Faxe Kondi-tribunen. Den ene som en kæmpe lounge og den anden med 11 store skyboxe.

– Vi vil skabe den bedste hospitalityoplevelse i Skandinavien på MCH Arena. Begge etager bliver med indretning, service og netværksfaciliteter, som ikke tidligere er set i Skandinavien, udtaler kommerciel direktør Jacob Jørgensen.

Desuden investerer vi allerede denne sommer i et nyt LED-system, som giver vores partnere en helt unik eksponeringsplatform.